שבע ברכות / סיפורי הצלחה / "ידענו מההתחלה שזה זה"

"ידענו מההתחלה שזה זה"

הוא היה שחקן טניס, והיא חילונית למהדרין. היא הכירה את הידברות דרך סבתה, והוא החל להתפלל אחר שחלם על סבו. בסייעתא דשמיא, עם לא מעט זכות, הם מצאו את הדרך ליהדות ומשם את השביל הזוגי דרך הידברות

עדן אלמקייס, 22, מקרית ים ואלעד אסרף, 25, מנצרת עלית, הם הזוג השביעי שזכה לשבור את הכוס בחופה, דרך מאגר השידוכים של ארגון הידברות. השניים באו בברית נישואין בי"ג אלול, באולמי "המילניום" בצומת קריית אתא.

"אני מקבל בכל חודש את העיתון החודשי של הידברות לבית, ושם ראיתי את הפרסום שלכם לגבי השידוכים", מספר אלעד, החתן הטרי, איך החליט לנסות את מזלו במאגר. "אני ישבתי עם מכר שלי", משחזרת עדן איך היא הגיעה למאגר של הידברות, "ושוחחנו על כך שאני כבר רוצה למצוא את הזיווג שלי, ושלא טוב היות האדם לבדו". המכר סיפר לה אודות המיזם החדש יחסית של הידברות בנוגע לשידוכים והכרויות לדתיים, ומיהר לרשום אותה למאגר.

 

הפגישה הראשונה עם הידברות

"הייתי לפני מספר שנים בסמינר לרווקים", נזכר אלעד בחיוך, "ושם קיבלתי יין, שאגב, קידשתי בו את אשתי ביום חופתנו. לאחר מספר חודשים החלטתי לתרום בקביעות להידברות, ומאז אותה תקופה כמובן שאנחנו חשופים לערוץ 97. עכשיו, ברוך השם, אין בבתינו טלוויזיה, אם כי שמחנו לשמוע שבעזרת השם הולך להיות ממיר יהודי עם ערוצים יהודיים כשרים בלבד".

עדן, מצידה, דווקא לא הייתה בסמינרים של הידברות, וגם לא הכירה את הערוץ עד שראתה כי סבתה צופה באופן קבוע בערוץ 97. "נחשפתי אליו דרכה", היא מספרת, "מאז אני לא מורידה את הערוץ הזה מעל מסך הטלוויזיה".

 

הפגישה הראשונה עם עדן

"הגעתי לחיפה", משחזר אלעד את היום הגורלי בו נפגשו השניים. "עדן כבר חיכתה לי שם. ישבנו בגן ציבורי לא רחוק מביתה. שוחחנו מעט, סיפרנו על עצמנו ועל מה אנחנו מחפשים".

בינתיים השמש החלה שוקעת, וזמן תפילת מנחה הלך והתקרב. אלעד נכנס לבית הכנסת הקרוב כדי להתפלל, ועדן נותרה להמתין מחוץ לבית התפילה. "ישבתי וחיכיתי לו די הרבה זמן, אבל נהניתי מכל שנייה לשבת בחוץ ולהציץ עליו איך הוא מתפלל מכל הלב...", היא מספרת. "באותה שעה בה הבטתי בו, ידעתי שזה הגבר שאני רוצה שיהיה בעלי ואבא לילדיי".

לאחר התפילה טיילו השניים בגן קרוב, ושוב שוחחו והעמיקו את ההיכרות ביניהם מעבר למה שהצליחו להבין דרך הטלפון. בשלב מסוים הפגישה הגיעה לסיומה ואלעד חזר הביתה. "בתחילה, כשהלך, היה נראה לי כאילו אלעד לחוץ ללכת", משחזרת עדן את אי הנעימות, "אבל כשהוא התקשר אליי לאחר שהגיע הביתה, והשיחה התנהלה כל כך יפה, שוב נוכחתי לדעת שזה הגבר שאיתו ארצה להתחתן".

 

הפגישה הראשונה עם היהדות

"במקור אני באה מבית חילוני לחלוטין", מספרת עדן איך הגיעה ליהדות. לאחר שנכחה לפני כשנה וחצי בחתונה יהודית של קרוב משפחה, נדלקה אצלה נורה אדומה שלא הפסיקה להבהב עד עצם היום הזה. "לאחר החתונה, התחלתי טיפה להתעניין בכל הקשור לדת, כי הבנתי שכל מה שעשיתי בחיי עד היום היה פשוט הבל הבלים".

יום אחד החליטה לעלות לקבר הרשב"י (רבי שמעון בר יוחאי), וכדי לכבד את המקום התלבשה בצניעות. "הגעתי לשם לבושה בחצאית וחולצה די צנועות ומאז, ברוך השם, לא הורדתי מעליי את הלבוש הצנוע".

עדן החלה להתקרב בצעדים קטנים אל חיק היהדות, בעיקר כדי לא להפחיד את המשפחה לגבי השינויים אותם עברה בתוך תוכה פנימה. "היום, ברוך השם, אני הולכת עם כיסוי ראש מלא, מקפידה ומשתדלת במצוות, ומייחלת כל יום ויום שמשפחתי תחזור בתשובה שלמה".

אלעד, לעומתה, בא מבית מסורתי, אך גם הוא בעברו לא הקפיד על שמירת מצוות, ובכלל כך שמירת השבת, כאשר נהג לצאת למשחקי כדורגל וטניס שולחן בשבתות. "לפני שנה וחצי אחי הקטן ביקש שאבוא איתו לבית הכנסת, אך אמרתי לו שאני מתפלל בבית", מספר אלעד. "באותו לילה חלמתי את סבי זל שהסביר לי בחלום עד כמה חשובה התפילה במניין. מאז התחזקתי יותר ויותר, והיום אני עושה הכל כדי להגיע למניין, גם אם אני צריך לנסוע במוניות ספיישל".

במהלך הפגישות נחשפו בני הזוג לכתבה שפורסמה כאן בהידברות סופשבוע אודות אחד הזוגות שהכיר דרך המאגר. "קראנו על חתונה של זוג שהתחתן דרככם, ושלא הייתה שם הצעת נישואים ממש כי מבחינתם זה היה מובן מאליו, וככה זה היה גם אצלנו. ידענו מהתחלה שזה זה, ושנועדנו האחד בשביל השנייה, כך שישבנו, שוחחנו והיה ברור לשנינו שאנחנו מתחתנים", הם מספרים.

שלושה שבועות לפני ערב החתונה חגגו בני הזוג את איחוד המשפחות בטקס חינה מרגש. בערב חופתם חתמו בני הזוג ארבעה חודשי היכרות, וכיום הם מתגוררים במגדל העמק.

"מגיע לכם יישר כוח על כל מה שאתם עושים" חותמים השניים בפה אחד. "ישנם אנשים ברחבי העולם שאינם קרובים לדת או ליהדות, ואם יש משהו שמקרב אותם לארץ ולנקודה הקטנה שבה הם יכולים להיות מי שהם רק רוצים מול אבא שבשמיים - זה ארגון הידברות".