שבע ברכות / סיפורי הצלחה / גילו בשידוך: הסבא והסבתא הכירו במרוקו

גילו בשידוך: הסבא והסבתא הכירו במרוקו

כשזיו ואלעד נפגשו דרך שבע ברכות, שום דבר לא הכין אותם להפתעה: הסבא שלו והסבתא שלה קרובי משפחה, שגדלו באותה שכונה במרוקו. "אין לי ספק שסבו של אלעד, שנפטר לפני 40 שנה, התפלל שהשידוך ייצא לפועל", אומרת זיו בהתרגשות

שליחים רבים יש למקום וכל אחד מהם מוביל בזמן המדויק משמיים, היישר לזיווג המיוחל. כזה הוא סיפור היכרותם של אלעד תורג'מן (28) מאשקלון, המועסק במשרד לשירותים משפטיים, וזיו (22) סטודנטית למשפטים, מכפר אביב, שנפגשו באתר שבע ברכות, המציע שידוכים לדתיים, והתחתנו בשעה טובה.  

שנה לפני שנפגשו התחזקו שניהם ברוחניותם, כל אחד בדרכו הוא. אלעד, שעד אז עוד לא ממש גיבש החלטה חד משמעית לקיים אורח חיים דתי, החל להתחזק ביום פטירת הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל, אליו היה קשור בעבותות של אהבה. "ההתרסקות הרוחנית הייתה כל כך גדולה, עד כדי כך שמאותו יום ואילך, החלטתי שאני לא מתנדנד יותר בין העולמות, אלא לוקח עצמי בידיים ומתחזק ברצינות ובאופן שיטתי", הוא נזכר.

 

תפילין, שבת, כשרות, קביעת עתים לתורה - הם רק חלק מהדברים שלקח על עצמו. אחרי ארבעה חודשי התחזקות רוחנית, המליץ לו חבר דתי להירשם לאתר ההיכרויות של הידברות 'שבע ברכות'. הוא התרצה, פתח כרטיס ודי במהרה, בחסדי שמיים מרובים הכיר את זיו. "מהפגישה הראשונה שלנו, הרגשתי שיש לה מידות טובות וידעתי שאני רוצה להמשיך בשידוך", הוא מחייך ועונה מבלי ששאלתי דבר עדיין.

גם לזיו התחבטה בשאלה האם לחנך את צאצאיה בדרך היהדות. "דווקא מכיוון שגדלתי לתוך העולם הדתי, היה לי קשה לעשות דברים באופן אוטומטי", היא מסבירה, "אמנם תמיד אהבתי את ערכי הדת, וידעתי שאני רוצה לקיים אורח חיים דתי, אבל היו לי גם לא מעט רגעי שבירה בדרך. מה שהשאיר את הרוחניות שלי במצב סטטי למדי".

אז מתי זה הפך מסטטי לדינאמי?

"בעקבות סמינר שבו השתתפתי עם הרב זמיר כהן. הרב ישב איתי ועם דודתי לשיחת מוטיבציה, ושם – כל התמונה פשוט הושלמה לי. פתאום כבר לא ממש הייתי זקוקה להוכחות או הסברים".

חיפשה זיווג בשביל הדודה – ובסוף מצאה בשביל עצמה

לאחר הסמינר נרשמה זיו לאתר 'שבע ברכות' במקום דודתה בת ה-30. "היא ביישנית וידעתי שהיא לא תעשה משהו בנדון, אז החלטתי לפתוח כרטיס במקומה ולחפש בחורים שיכולים להתאים לה". כעבור שנה מיום פתיחת הכרטיס הכירה את אלעד.

על השאלה האם חשב שיכיר את אשתו בדרך זו דווקא עונה אלעד: "ממש לא. אני הייתי בטוח שאמצא אותה בדרך הכי טבעית – בדרך לסופר או בבית חברים. אבל מסתבר שלקב"ה הייתה תוכנית אחרת בשבילי. אני לא מתלונן חלילה, אבל באמת שלא חשבתי שזה יגיע דווקא מ'שבע ברכות' ודווקא באופן המיוחד הזה של שידוך".

זיו, לעומתו, הייתה קצת סקפטית לגבי היכרות באתר. "את שומעת כל הזמן סיפורים, על כל מיני טיפוסים שנמצאים באתרים ואותי אישית זה מאוד הרתיע. פחדתי להיפגש עם האנשים הלא נכונים. אבל אחרי הפגישה הראשונה, כשאלעד טרח להתקשר ולשאול האם הגעתי בשלום הביתה ואם הכול בסדר, כבר הרגשתי אחרת לגמרי".

כשהקשר הפך רציני ואלעד הגיע לפגוש את הוריה של זיו גילו השניים תגלית מדהימה: סבתא של זיו, המתגוררת אצל הוריה, מכירה את משפחתו של אלעד עוד ממרוקו.

"אלעד התחיל לספר על בית סבו ואמר שהוא התגורר מעל בית הכנסת של פינטו", משתפת זיו, " כששמעה זאת הסבתא, אמרה לו: 'לא יכול להיות. הרי אני גרתי שם'. היא התחילה לבכות וסיפרה שסבא שלו זכרונו לברכה, היה מאוד עשיר והשכיר למשפחתה את הבית שלו, שאכן היה מעל אותו בית כנסת". זיו מתרגשת ומוסיפה שהסב דאג לכל מחסורה ואחרי שנפטר הדליקה נרות לזכרו.  

על השאלה מהי עצתם לרווקים עונים השניים פה אחד: "אין שום ייאוש בעולם. דברו עם הקב"ה על הכול. אני כל יום וכל רגע מדבר איתו, ללכת לקברות צדיקים כי הם הצינור שמקשר אותנו לה' יתברך. ה' מזווג זיווגים ואין שום דבר שיכול לעמוד בדרכו. נכון שלפעמים נאלצים לחכות הרבה, ובדרך יש אינספור עיכובים – אבל חשוב להבין שבסוף מקבלים משהו טוב, ולכן אסור לוותר. בסוף כל החלקים מתחברים".